תביעת פיצויים לאחר תאונת עבודה כתוצאת רשלנות המעסיק (25.02.2019)

אדם אשר נפגע בזמן העבודה בעקבות רשלנות המעסיק זכאי לתבוע פיצויים בגין תאונת עבודה. במאמר הבא, נסקור בהרחבה את הנושא ונסביר הכל אודות תביעת פיצויים לאחר תאונת עבודה הנגרמה כתוצאה מרשלנות המעסיק.

מה נחשב תאונות עבודה?

תאונת עבודה נחשבת כתאונה או פגיעה של מועסק בזמן או עקב עבודתו, ולרבות נסיבות הבאות:

  • בדרכו לעבודה ובהלכו ממנה.
  • מפגיעה (שלא כחלק מהעבודה) של צד שלישי.
  • בשעת הפסקה(שלא עולה על 3 שעות)
  • עקב ניסיון של המועסק להציל וכן למנוע נזק של גוף או רכוש.

על כן, נסיבות אלה ועוד עונות על ההגדרה של תאונת עבודה ואדם אשר נפגע כתוצאה מאחת מהנסיבות הנ”ל זכאי להגיש תביעה לפיצויים לאחר תאונות עבודה.

תביעת פיצויים עקב תאונת עבודה- את מי תובעים?

אדם הנפגע עקב עבודה ורוצה לתבוע פיצויים יכול לעשות זאת ב-3 דרכים:

ביטוח לאומי- על מנת לקבל הכרה מהמוסד לביטוח לאומי תתבקשו להביא טפסים רבים ואישורים רפואיים שונים שיתמכו בתביעה שלכם, הגשת התביעה לא תאחר משנה אחת מיום התאונה וכן בתביעה מסוג זה אין חשיבות לאדם האחראי. תביעת ביטוח לאומי יכולה להיות המשתלמת ביותר מכיוון שתוכלו לממש את כל הזכויות הרפואיות שלכם ולקבל ענקים חד פעמים גבוהים וכן קצבאות קבועות אך באותה נשימה הבירוקרטיות הרבות מקשות, לכן מומלץ להיעזר בשירותיו של מרכז למימוש זכויות רפואיות , שם תמצאו אנשים מקצועיים ובעלי ניסיון רב.

תביעה כנגד המעסיק- בתביעה כנגד המעסיק אתם בעצם מאשמים את המעסיק ברשלנות, לכן בשונה מתביעת ביטוח לאומי כאן לאשם בתאונה יש חשיבות מכריעה, וכן על התובע להביא עדויות והוכחות לכך שהתאונה נגרמה עקב רשלנותו של המעסיק. במידה והמעסיק נמצא אשם והוא מבוטח בפוליסת מעבידים יהיה עליו ועל חברת הביטוח לשלם לתובע, תביעה מסוג זה ניתן להגיש עד 7 שנים מיום התאונה.

תביעה פוליסת תאונות אישיות- אנשים המבוטחים בפוליסת תאונות אישיות יכולים לבחור להגיש תביעה לחברת הביטוח לקבלת  פיצויי נזיקין, למבטחי תאונות אישיות יש את הקריטריונים שלהם לתביעה וזה מוסכם מראש אל מול המבוטח במעמד הסכם הביטוח.

אחריות המעסיק

פקודת הבטיחות בעבודה קובעת כי על המעסיק לנקוט באמצעים רבים ככל האפשר וכן בפעולות על מנת להגן על עובדיו ככל האפשר מפני סיכונים בסביבת העבודה וכן מאופי העבודה וכן עליו לספק בין היתר:

  • ציוד מיגון המתאים לסביבת העבודה.
  • להזהיר את עובדיו בגין הסיכונים המצויים בעבודה.
  • להדריך את העובדים על ציוד.
  • להדריך את העובדים וכן להכתיב כללים מנחים לעבודה בטוחה.

וכן על המעסיק לנקוט בפעולות נוספות כמו סילוק כל גורם מסכן או שעתיד לסכן את עובדיו, לפקח כי עובדיו נשמעים לחוקי הבטיחות ועוד. חשוב לציין כי האחריות חלה גם על העובד וכי אם יקבע כ לרשלנות העובד יש חלק בתאונה גם העובד ייאלץ לשאת באחריות.

-

-יצירת קשר

    או חייגו:054-7831632

    -

    -עלון חדשות

    הרשמו לדיוור תקופתי
    של משרדינו והישארו
    מעודכנים במאמרים
    פרסומים אחרונים

     

    -