10 סיבות לערוך מסמך ייפוי כוח מתמשך (30.05.2023)

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך מחייב משפטית המאפשר מינוי של מיופי כוח אשר ידאגו לענייניו הרפואיים, הכלכליים והאישיים של אדם אשר אינו יכול לדאוג לעניינים אלה בעצמו. במאמר זה נמנה עשרה מהיתרונות של עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך. 

  1. תחושת ביטחון – עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך מאפשרת רכישה של תחושת ביטחון בשל הידיעה כי גם במקרה של אי-כשירות, יהיו אנשים קרובים אליכם אשר ידאגו לצרכיכם בכל עת. 
  1. שליטה בגורלכם – במקרה לא תוכלו לדאוג לעצמכם, תוכלו לדעת כי ישנו מסמך המנחה את הממונים עליכם בדיוק כיצד לפעול בנושאים כלכליים, רפואיים או אישיים. מומלץ להיעזר בשירותי של עו”ד ייפוי כוח מתמשך לניסוח המסמך, כדי לוודא שהוא כולל את כל המידע אותו תרצו לכלול. 
  1. מניעת חיכוכים – באמצעות עריכה של מסמך זה, תוכלו למנות בעצמכם את האנשים אשר יהיו אמונים על רווחתכם וכך תוכלו למנוע חיכוכים בנושא בין בני משפחה. 
  1. הגנה על רכוש – משום שמסמך זה כולל בתוכו גם את הניהול של הנכסים הכלכליים שלכם, תוכלו להיות שקטים כי הרכוש של מוגן ומנוהל על פי משאלותיכם, גם במקרים בהם אינכם כשירים עוד לדאוג לכך בעצמכם. 
  1. הימנעות ממינוי אפוטרופוס בידי בית המשפט – בהיעדר מסמך ייפוי כוח מתמשך, יכול בית המשפט למנות עבורכם אפוטרופוס אשר ידאג לכם במקרה של אי-כשירות. יתכן כי במקרה זה האפוטרופוס שיבחר לא ישרת את הרצונות שלכם בצורה הטובה ביותר. 
  1. החלטות מהירות – באמצעות ממונה באמצעות מסמך זה, תוכלו להיות בטוחים כי החלטות הנוגעות לאיכות חייכם מתבצעות ללא עיכובים לא רצויים. 
  1. המשכיות של נכסים כלכליים – אם יש לכם עסק או עניינים כלכליים מורכבים, תוכלו להבטיח את ההמשכיות שלהם בידי מינוי ממונה אשר יעקוב אחר רצונותיכם המבוטאים במסמך. 
  1. התאמה אישית – במסמך תוכלו להתאים את כוחם של הממונים לצרכים ולרצונות שלכם בדיוק רב. 
  1. ניהול כלכלי חכם – בחירה בהשקעה בעריכת מסמך זה תאפשר לכם למנוע הוצאות משפטיות אודות סכסוכים הקשורים במינוי אפוטרופוסים. 
  1. מניעה של ניצול כלכלי – באמצעות עריכה של מסמך זה תוכלו להבטיח כי מי שינהל את נכסיכם הכלכליים יהיה אדם עליו תוכלו לסמוך בעיניים עצומות. 

 חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ”ב-1962, סימן ב’: מינוי מיופה כוח, סעיף 32 (ב).

 חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ”ב-1962, סימן ג’: סמכויות מיופה כוח, סעיף 32 (ט).

-

-יצירת קשר

    או חייגו:054-7831632

    -

    -עלון חדשות

    הרשמו לדיוור תקופתי
    של משרדינו והישארו
    מעודכנים במאמרים
    פרסומים אחרונים

     

    -