אשרת שהייה בישראל על פי חוק (13.06.2018)

אזרחים ישראליים רבים משני המינים יוצרים קשרי זוגיות עם אזרחים זרים ועושים זאת בנסיבות שונות. ישראלים רבים מחפשים בנות זוג בחו”ל, אחרים רוצים להינשא למטפלת פיליפינית שסעדה את בת הזוג שנפטרה, יש מקרים שבהם עובדים זרים מתאהבים בישראליות ועוד.

במקרים שונים בהם קשרים אלו ואחרים נוספים מתפתחים ומבשילים נוצר רצון לחיים משותפים בישראל. בנסיבות אלו יש צורך לפנות אל משרד הפנים המפקח על שהייתם של אזרחים זרים בישראל בבקשה לקבלת אזרחות ישראלית לנתין הזר כאשר על פי החוק המדינה יכולה לסרב לכניסת אזרח אל שטחה ובוודאי יכולה לגרש כאלו שמעמדם החוקי לא הוסדר.

הליך ההסדרה מול משרד הפנים

ראשית חשוב לציין כי עצם היותם בני זוג לא מקנה לזרים כל זכות ישיבה בישראל. יותר מזה, גם נישואין אינם מאפשרים מתן רישיון שהייה או אזרחות בישראל או אזרחות אמריקאית. נכון הוא, שנישואין הם מדד טוב וראייה לכך שמדובר על קשר בריא אבל גם הם לא מביאים בהכרח להסכמת משרד הפנים למתן מעמד אזרח לבני הזוג.

בני הזוג חייבים להציג ראיות על מנת שפקידי רשות האוכלוסין אכן, ייווכחו שהנישואין הם אמנם אמיתיים, ולא כהתחזות לצורך השגת אזרחות ישראלית. הליך ההסדרה הוא הליך מדורג שבסופו יוחלט אם הוא זכאי לאזרחות שמביאה עימה בונוסים רבים כמו מעמד חוקי, אפשרות לעבוד וקבלת זכויות אזרח מקובלות. מדינת ישראל נחשבת כמדינה אטרקטיבית למחייה, בוודאי, ביחס לארצות רבות בעולם ואזרחות כזאת היא משאת נפש לרבים.

ההליך מתנהל בשלבים כאשר הראשון בהם הוא הגשת טפסים של בן הזוג הזר והצגת ראיות לגבי מהות הקשר. בן הזוג חייב להציג תעודת יושר ואישורים על מצבו המשפחתי כאשר המסמכים חייבים להיות מתורגמים משפת המקור לעברית ומאומתים על ידי נוטריון בחותמת אפוסטיל. ישנה חשיבות גדולה למילוי טפסים מדויק מאחר ומילוי לקוי יכול לדחות טיפול למשך זמן ארוך. לעיתים, לא ניתן לתקן את הדבר והכול עלול להיגרר להליכים משפטיים שכרוכים בבזבוז זמן יקר ובהוצאות כספיות.

לאחר ההגשה ובמקרה של סירוב, יוזמנו הצדדים לראיון אישי או לסדרת ראיונות במטרה לבחון את כנות הקשר. הראיונות ייערכו בנפרד ויוצגו בו שאלות שכוללות תחקור של פרטים קטנים ואינטימיים אודות מערכת היחסים שבין השניים.

הגשת ערעור לבית המשפט

תשובת רשות האוכלוסין תינתן לאחר בדיקות, ולעיתים, אישורי השהייה יינתנו לצמיתות או לתקופות קצובות שיוארכו מפעם לפעם. במקרה של סירוב יש אפשרות לערעור לבין הדין לעררים בפני דיינים שמתמחים בבדיקות הנוגעות להחלטות של רשות האוכלוסין.
במקרה של סירוב מוסד זה ניתן להגיש ערעור נוסף לבית המשפט המחוזי. אלא שכאן הערעור יהיה מצומצם ובית המשפט יבחן אם החלטות שני הגופים הקודמים היו סבירות בנסיבות העניין. המשמעות לכך כי ייתכן ולא תהיה הזדמנות שנייה נוספת. לכן, יש להגיש את הבקשה הראשונית מלכתחילה עם כוונות טהורות ובצורה טכנית נכונה. מומלץ להיעזר בגורמים מקצועיים לצד עורכי דין מוסמכים אשר הינם בעלי ידע וניסיון רב בטיפול בבקשת אשרות שהייה לבני זוג זרים בישראל.

-מאמרים אחרונים בתחום

-

-יצירת קשר

    או חייגו:054-7831632

    -

    -עלון חדשות

    הרשמו לדיוור תקופתי
    של משרדינו והישארו
    מעודכנים במאמרים
    פרסומים אחרונים

     

    -