השקעות בחו”ל החל עליהם מיסוי בינ”ל (02.12.2018)

בעולמנו כיום, אין מדינה שלא עוסקת בהשקעות בין אם בתוך גבולותיה או מחוצה לה. לכל מדינה יש אג’נדה משלה וחזון משלה ועל כן מחייבת את יושביה בתשלום מיסים. גם אם זה אומר לשלם מס על עסק שיושב בארץ זרה.

גם במדינתנו הקטנה קיימת האפשרות להשקיע מעבר לים וכמו בכל מקום אחר, גם פה תחויבו בתשלום מס על השקעות בינלאומיות. כמו מה למשל?

למשל, הנדל”ן

ידוע כי לעולם הנדל”ן חוקים משלו, אך כשמדובר בנדל”ן בינלאומי קיימת חוקיות אחרת שאין עליה עוררין. השקעה בנדל”ן בינלאומי יכולה להיעשות כאשר מתבצעת רכישת נכס, השכרתו ומכירתו מחוץ לגבולות המדינה. כאשר אתה יושב במדינה אחת ומנהל עסקים במדינה אחרת, אין זה אומר שלא תחוייב במס ופעמיים. עבור זה נוצרה אמנת המיסים בין המדינות בכדי למנוע תשלום כפול של מיסים.

כמו כן, מכירת שותפות בנדל”ן אשר יושבת בחו”ל נכללת גם היא בתוך המיסוי בינלאומי.

אך מה קורה בכל זאת, כאשר צריך לשלם לשתי מדינות את המיסים המגיעים להן?

אמנת המס משרתת מניעת כפל תשלום מיסים. כך למשל אם הנכס שלכם נמצא בארצות הברית, החתומה גם היא על האמנה, בראש ובראשונה תשלמו את המיסים של ארצות הברית ולאחר מכן את הפרש המס של הארץ ולא את כולו. למה? העסק שלכם, יושב בארצות הברית, מה שאומר שכלל התשתיות שלו מנוהלות בארצות הברית. על כן לארצות הברית יגיע בראש ובראשונה את המיסים שלה ורק לאחר מכן יקוזז ההפרש למדינה בה אתה אזרח, קרי ישראל.

גם שוק ההון שייך לעולם המיסים

שוק ההון, מנוהל בכל רחבי העולם ומשתנה בכל יום. אנשים רבים הסוחרים בשוק ההון לא מודעים לעובדה שיש צורך בתשלום מיסים גם על המסחר הדיגיטלי.

כאשר אתה סוחר, ממיר, מוכר וקונה בשוק ההון, על התשלומים והמכירות להיות מוכרזים לרשות המיסים. בכל מדינה המס הוא שונה ולכן כדאי להתייעץ עם עורך דין מיסים. כאמור, אי ידיעה לא פותרת מתשלום. תשלום מאוחר של מיסים ייקח לכם זמן ועוד כסף וחבל לפספס את ההזדמנות הנכונה לשלם אותם.

חשוב לציין, אם החלטתם לנהל עסקים מחוץ למדינה, עשו את המחקר הדרוש. כל מדינה מתקצבת את מיסוייה בצורה אחרת ובחישוב אחר וכמו כן גם בתאריך תשלום אחרון שעליו אין ערעור. מיסוי בינלאומי יכול להיות עסק מורכב מאוד אם לא יודעים איך להתנהל איתו. התייעצו עם עורכי דין המתמחים במיסוי בינלאומי. הדבר ישרת אתכם לאורך כל הדרך.

-מאמרים אחרונים בתחום

-

-יצירת קשר

    או חייגו:054-7831632

    -

    -עלון חדשות

    הרשמו לדיוור תקופתי
    של משרדינו והישארו
    מעודכנים במאמרים
    פרסומים אחרונים

     

    -