תהליך הגשת תביעה לקצבת נכות (01.06.2016)

אדם אשר נפגע בשלב כלשהו בחייו ובעקבות הפגיעה מתקשה או שכלל אינו יכול לבצע פעולות מסוימות או שבעקב הפגיעה השתבשה שגרת היומיום שלו – זכאי להגיש תביעה לקצבת נכות למוסד לביטוח לאומי במדינה.

בדרך כלל יהיה מדובר בפגיעה שנחשבת קשה שעלולה אפילו למנוע ממנו מלהמשיך לפקוד את מקום עבודתו והתוצאה הישירה של מצב זה הוא פגיעה בהכנסה שלו ובמצבו הכלכלי. קצבת הנכות המוענקת מטעם המוסד לביטוח לאומי אמורה לפצות על אובדן הכנסה זו בעקבות הפגיעה.

על מנת להגיש תביעה לקצבת נכות יש צורך לעבור תהליך שחשוב מאד לדייק בכל השלבים והפרטים שלו על מנת לזכות בקצבה המיוחלת ולא לקבל תשובה שלילית.

חשוב מאד לנסות לשכור את השירות של מומחה בתביעות מול הביטוח הלאומי מפני שהוא יהיה בקיא בכל מה שהמוסד דורש ובאמצעות ידע רחב זה יוכל למנוע בזבוז זמן, סחבת בירוקרטית וטרטור של התובע. קל הרבה יותר לקבל את ההטבות המגיעות מהמוסד כאשר ניגשים לתהליך בליווי איש מקצוע מומחה מהתחום.

מהו התהליך של הגשת תביעה לקצבת נכות?

על מנת להוכיח שהפגיעה הביאה לידי מצב של נכות על התובע להיבדק הן על ידי הרופא המטפל שלו והן על ידי רופא תעסוקתי מורשה.

מומלץ לשמור את חוות דעת רפואיות ואת כל המסמכים הרפואיים שנאספו מאז הפגיעה. התובע יוזמן לוועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, שם יישבו אנשי מקצוע ויעריכו האם התביעה מוצדקת או לא, כלומר האם מצבו הבריאותי החדש של אותו אדם לאחר הפגיעה אכן מצדיק תשלום של קצבת נכות.

המומחים שיושבים בוועדה הרפואית ייתנו את דעתם, יחליטו האם התשובה חיובית או שלילית ובמידה והתשובה חיובית – הם גם יחליטו האם יש צורך לאשר את הקצבה באופן רטרואקטיבי או החל ממועד סיום הוועדה.

גם כאשר התשובה שמתקבלת שלילית – ניתן לערער עליה, לבקש את הנימוקים של חברי הוועדה ולנסות שוב בוועדה שתתקיים במועד מאוחר יותר – בה ידונו בתביעה אנשי מקצוע שונים.

-מאמרים אחרונים בתחום

-

-יצירת קשר

    או חייגו:054-7831632

    -

    -עלון חדשות

    הרשמו לדיוור תקופתי
    של משרדינו והישארו
    מעודכנים במאמרים
    פרסומים אחרונים

     

    -