ייעוץ לפני חקירה במשטרה (20.06.2013)

ייעוץ לפני חקירה במשטרה:

כל אדם עלול למצוא עצמו בסיטואציה קשה זו של חקירה במשטרה. הסיטואציה הינה מלחיצה שכן יחסי הכוחות בין המשטרה לחשוד אינם שווים. הנחקר לחוץ, חושש, אין לרשותו את בסיס הידע והנתונים שבפני החוקר, לעיתים החקירה “מגיעה לו בהפתעה” במצב בו שולפים אותו מביתו/ עבודתו, לעיתים גם מול משפחתו, השכנים, העובדים וכיו”ב.

לחשוד או ל”נחקר באזהרה”  אשר נחקר בתחנת המשטרה, בין אם זומן אליה והגיע לתחנת המשטרה בכוחות עצמו בין אם נעצר או עוכב ונלקח לתחנת המשטרה קיימת הזכות[1] ואולי ניתן לומר אף החובה להיוועץ בעורך דין פלילי טרם החקירה או במהלכה.

באופן עקרוני על השוטר לעדכן את החשוד הנחקר בזכויותיו לרבות בדבר זכותו להיוועץ עם עו”ד. החשוד יכול לבקש להיוועץ בעו”ד פלילי ועל החוקר לאפשר זאת באופן מיידי. הפגישה בין עו”ד הפלילי ללקוח הינה חסויה בחיסיון עו”ד לקוח.

מימוש זכות זו חשובה מאין כמותה שכן היא מאפשרת לחשוד לבסס קו הגנה ולשמוע מעורך דינו מהן האפשרויות העומדות בפניו ומה ההשלכה של כל אפשרות. עורך הדין הפלילי יסייע לחשוד להבין באילו סיטואציות הוא צפוי לעמוד וכיצד עליו לנהוג. עו”ד הפלילי גם יידע את החשוד כי כל דבר שיאמר עלול לשמש כראיה נגדו, ויפרט לנאשם את תרגילי החקירה בהם נוטה להשתמש המשטרה, עו”ד הפלילי יסביר וכי אין לפתח שיחות עם אף אחד גם לא ל”חברים” לתא (אשר עלולים להתברר כמדובבים), גם אם החוקר אמר לו ש”עכשיו הפסקה בחקירה”/ “שיחה פרטית”, וגם אם החוקר מבטיח הבטחות כאלה ואחרות, ובכללן הבטחות שקריות, התמורה לשיתוף פעולה מצד הנחקר.

לחשוד עומדת זכות השתיקה בחקירה, ואף על פי שהשתיקה מהווה חיזוק לראיות התביעה, במידה ויוגש כתב אישום. הרי שעורך דין  פלילי שייתן ייעוץ טרם חקירה וטרם מסירת הגרסה במשטרה יידע מתי נכון בכל זאת לממש את זכות השתיקה ומתי למסור גרסה שתהווה את קו ההגנה בהמשך.

גם אם החוקרים ינסו להפעיל תחבולות חקירה ויטענו כי עורך דין פלילי יסבך, ורצוי לשתף פעולה עם המשטרה, יש להתעקש ולהיפגש עם עורך דין פלילי טרם מסירת גרסא.

יודגש כי בית המשפט מייחס חשיבות רבה לגרסא הראשונה שניתנת על ידי החשוד, שינוי הגרסה תיחשב לעדות כבושה ומשקלה יהיה פחות. לכן חשוב לנקוט בקו הגנה רציף ואחיד ואמין מהתחלה.

במקרים רבים לאחר ייעוץ טרם חקירה או במהלך המעצר על ידי עו”ד פלילי כאשר הנחקר מוסר גרסה סדורה, ישתכנע החקור כי לא קיימת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום בתיק, במקרים אחרים ישוחרר הנחקר מהמעצר באופן מיידי.

במידה ונעצרת פנה לעורך דין פלילי בהקדם האפשרי.

נעצרתם שלא בצדק? בן משפחה שלכם נמצא במעצר עד תום ההליכים? חשוב מאוד לפעול. מומלץ ליצור קשר בהקדם עם עורך דין פלילי לקבלת ייעוץ משפטי והכוונה מקצועית.

ליווי מקצועי ואישי

משרדנו מקפיד על ליווי צמוד ללקוחותיו, על ייצוג מקצועי, אישי ודיסקרטי, ופועל בנאמנות, מסירות ונחישות למען לקוחותיו.

מיקום ויצירת קשר

אם אתם זקוקים לעורך דין פלילי, קיימת חשיבות לבחירת עורך דין פלילי בהתאם לאיזור המגורים, כך תוכלו לקבל סיוע מיידי מבלי לנסוע בכל פעם אל משרדו של עורך הדין.

זומנת לחקירה משטרתית? הוגש נגדך כתב אישום?  נעצרת בחשד לעבירה פלילית?

פנה בהקדם לעורך דין המתמחה בתחום הפלילי.

הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו בכל שאלה או עניין משפטי , ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או לחילופין באמצעות הטופס המקוון, ואנו נשוב אליכם בהקדם

יובהר כי הכתוב לעיל אינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם, ואינו מהווה חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. המידע הינו חלקי בלבד. המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת באחריותו ועל דעתו בלבד.


[1] למעט במקרים חריגים בהם למשטרה הסמכות לעכב את זכות החשוד להיוועצות עם עורך דינו.

למידע נוסף – עורך דין רשלנות רפואית

-

-יצירת קשר

    או חייגו:054-7831632

    -

    -עלון חדשות

    הרשמו לדיוור תקופתי
    של משרדינו והישארו
    מעודכנים במאמרים
    פרסומים אחרונים

     

    -