מחיקת רישום פלילי על ידי עורך דין פלילי (23.10.2018)

אדם המואשם בעבירה פלילית איננו מסוגל להתגונן בבית המשפט מפני האישומים כנגדו ללא עזרה. ייצוג על ידי עורך דין פלילי חיוני לנאשמים, אך לא בכך מסתיים תפקידו של עורך הדין. עורך דין פלילי יכול לסייע גם בצעד החשוב של מחיקת רישום פלילי קיים. על חשיבות מחיקת רישם זה נדבר להלן.

הכתמת שמו הטוב של אדם ולא תמיד בצדק

המשמעות של רישום פלילי היא נרחבת ביותר. לצד עבריינים מועדים, כאלה שנחשבים לפנים מוכרות מאוד במשטרה, יש גם אזרחים שנחשבים לנורמטיביים או כאלה שחזרו למוטב ובכל זאת – תחת שמם קיים הכתם שנקרא רישום פלילי. הרישום הזה הוא סוג של תיעוד המפרט עבירות שונות, הרשעות, מאסרים, תיקים שלא נסגרו ותיקים שכן נסגרו. ומסתבר כי אפילו תיקים שנסגרו בשל חוסר מציאת ראיות לא מביאים למחיקת הרישום הפלילי במשטרת ישראל.

הרישום הזה הינו בעל השלכות לא פשוטות. למשל, הרישום מונע עיסוק במגוון עיסוקים ותפקידים וגם היחס הכללי של החברה הוא פעמים רבות מוטה ושלא בצדק. חשוב לדעת כי יש אף אנשים שבעבר נחקרו במשטרה אף מבלי שאשמתם הובאה לפני שופט ובכל זאת, נדמה כי מערכת הצדק בכל זאת בחרה להטיל בהם רבב והרישום הפלילי נקשר בשמם. ישנם תיקי חקירה פתוחים או אפילו סגורים, וכן תיקים שלא הבשילו לכדי כתב אישום ולמרות זאת, ישנו תיעוד המטיל ספק בשמו הטוב של האזרח.

מחיקת הרישום – מתי זה אפשרי

מעבר לעובדה שהרשעות פליליות נמחקות לאחר תקופה של זמן מעבר להתיישנות (על פי סוג העבירה ולמעשה בהתאם לאופי גזר הדין), ישנם מצבים שבהם ניתן לבצע מחיקה של הרישום הפלילי לאחר תקופה קצרה יותר. מי שיוצג על ידי עורך דין ובית המשפט קבע כי הוא זכאי וכי הוא חסר אשמה מבחינה פלילית, יימחק כל רישום לגביו.

מכיוון שרישום פלילי נותר על כנו גם אם תיקו של נאשם נסגר, חשוב לדעת כי יש מה לעשות. אם ישנו רישום פלילי בשל אי מציאת ראיות או בשל חוסר עניין ציבורי, עורך דין פלילי יכול להגיש בקשה לשינוי סיבת הסגירה של התיק. אם יוחלט אכן לשנות את עילת סגירתו של התיק ובמקום חוסר עניין לציבור, למשל, ייקבע כי נמצא היעדר אשמה מבחינה פלילית, יימחק הרישום.

-

-יצירת קשר

    או חייגו:054-7831632

    -

    -עלון חדשות

    הרשמו לדיוור תקופתי
    של משרדינו והישארו
    מעודכנים במאמרים
    פרסומים אחרונים

     

    -